Florentina bloggen är i gång igen..

Jag har en fundering... eller igentligen ganska många MEN här kommer 1 av dem..

 Om man bestämmer sig för något, varför är det så svårt att lyckas?

Om jag verkligen verkligen vill något så starkt, varför väljer jag själv att göra saker som går helt emot vad jag igentligen vill?

Är det för att jag kanske inte vill det så starkt som jag tror att jag vill det eller beror det påa tt jag är svag som person???

Jag har ju alltid själv sett mig själv som en stark person som hela tiden gjort vad jag velat göra och en person som mår otroligt bra i själen..

Men är det kanske inte så, att jag mår bra i själen vet jag, men är jag kanske inte så stark som jag trott??

När jag börjar fundera så blir jag lätt vimsig, och måste börja ransaka mig själv... har jag verkligen gjort allt som jag velat göra här i livet? och varför lyckas jag med vissa saker och inte med andra..???

Jag for till Chile och letade reda på mitt ursprung - check
Jag uppfyllde min dröm och for och arbetade som reseledare - check
Jag har skaffat mig en fin familj som gör mig lycklig  check

Detta är ju 3 stora saker som jag verkligen strävat efter att få göra och det har jag gjort, alltså kan jag inte vara så dum ändå... men det känns hela tiden att det ska komma en till MEN med caps lock och mycket riktigt så gör de det..

För det känns ändå som att jag vill saker och nu ska ni få följa mig i min strävan att uppnå det jag verkligen vill stora som små saker här i livet och det kommer att vara allt från att gå ner 5  kg i vikt till att ta tag i att förbättra min relation till min familj i Chile.

Ett tack till min underbara kusin Sandra som utan att veta om det själv satt eld i rumpan på mig

Kommentarer
Postat av: Christian

När vi lyckas synka för en kopp kaffe så kan vi kika på detta, har varit och vänt en del i det och har en modell som funkar. Nyckeln är strategi och mindfulness.

2011-01-25 @ 13:41:00
Postat av: sandra

Oj vad roligt att du känner att jag kickade igång dig! Känns verkligen jätte kul! Förstår exakt hur du känner för de är nåt jag dagligen själv försöker arbeta med. Man nöjer sig inte. Man vill ha mer! Vissa saker går igenom , men inte allt. Jag tror att ibland måste man hejda sig och tänka efter vad som är bäst för en själv. Är de alltid rätt att sträva efter nåt? Men du och jag är väldigt likt varandra när de gäller de där. Man nöjer sig aldrig på både gott och ont. Men oftast när vi väl har bestämt nåt så fungerar de :) Pöss på dig kusin!

2011-01-25 @ 14:48:42
URL: http://sweetthelma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0